24 czerwca, 2022
Blog Biznesowy

Korzyści z wdrożenia aplikacji mobilnej

Grzegorz Zimon

Wdrożenie aplikacji mobilnej w organizacji, gruntownie zmienia warunki prowadzenia biznesu. Ciągła dostępność tego narzędzia w zasięgu ręki pracownika, daje nowe możliwości wsparcia już realizowanych procesów ale również głębokiej modyfikacji stosowanego modelu biznesowego. 

Nowe narzędzia pozwalają zwiększyć wydajność przedsiębiorstwa. Mogą się stać podstawowym narzędziem organizacji i realizacji pracy. To tutaj mogą być uruchamiane i prowadzone kluczowe procesy. Stopniowo gromadzone informacje o wykonywanych zadaniach, tworzą nowe źródła danych o sprawności firmy i o miejscach potencjalnych udoskonaleń. Usprawnienie przepływu informacji skraca czas reakcji na zmiany w otoczeniu i systematyzuje wypracowane standardy obsługi. Pracownicy szybko dowiadują się o zadaniach do wykonania, otrzymują jasny opis poleceń i mają łatwy dostęp do informacji niezbędnych do zakończenia pracy. Pełny obraz realizowanych procesów umożliwia lepsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Wiemy co i kiedy jest użytkowane. Znamy pełną historię i stopień zużycia urządzeń i materiałów.

Aplikacje mobilne są idealne do usprawnienia pracy zespołów ludzkich. Wspierają komunikację pomiędzy pracownikami. Są platformą do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz poszukiwania wsparcia w napotykanych problemach. W czasie rzeczywistym pokazują kto i gdzie się znajduje i jakie czynności wykonuje. Dzięki temu możliwe staje się szybkie delegowanie zadań do osób, które najszybciej mogą podjąć się nowego zadania. Cenną cechą mobilnych narzędzi jest błyskawiczny sygnał zwrotny, dzięki któremy natychmiast dowiadujemy się o ewentualnych problemach i postępach prac. Umożliwia to bieżące monitorowanie czasu i kosztów pracy oraz osiąganej efektywności.

Wyniki wdrożenia rozwiązań mobilnych mogą być wzmocnione przez możliwość integracji z innymi rozwiązaniami technologicznymi. Przykładem może być wykorzystanie rozwiązań z rodziny internetu rzeczy. Dzięki nim możliwa staje się pełna interakcja pomiędzy światem cyfrowym i realnym prowadzonego biznesu. Z jednej strony IoT uzupełnia obraz rzeczywistości o dane gromadzone dzięki zainstalowanym czujnikom. A z drugiej pozwala wpływać na organizację na podstawie sygnałów wysyłanych z systemów komputerowych. W oparciu o te możliwości powstają zupełnie nowe modele biznesowe np. sprzedaży bezobsługowej, paczkomatów i sieci carsharingu.

Aplikacje mobilne umożliwiają szeroki zakres integracji z urządzeniami peryferyjnymi, z którymi telefon może łączyć się bezprzewodowo. Różnego rodzaju mierniki, czytniki i czujniki pozwalają budować warsztat pracy dostosowany do indywidualnych wymagań pracowników na różnych stanowiskach.

Udostępnij

Polecane artykuły

Pokaż wszystkie