30 maja, 2022
Blog Biznesowy

Mobilny pracownik - ale w jakim celu?

Grzegorz Zimon

Idea mobilnego biznesu staje się coraz bardziej popularna. Nowe możliwości zwracają uwagę coraz liczniejszych firm. Co jednak dzięki mobilności tak naprawdę może zyskać organizacja? W jakim celu sięgać po takie rozwiązanie? Czy tylko po to aby działać szybciej i taniej?

bo to must be

coraz częściej okazuje się, że dobrze znane narzędzia codziennej pracy, zamiast pomagać, zaczynają nas spowalniać. Musimy poszukiwać rozwiązań bardziej efektywnych niż maile, rozmowy telefoniczne i papierowe dokumenty. Tempo w jakim biznes adoptuje technologie mobilne do swoich potrzeb, pokazuje że rezygnując z nowych możliwości rezygnujemy z szansy konkurowania, szczególnie tam gdzie liczy się sprawny przepływ informacji i szybki czas reakcji na zmiany.

bo pracownik tego potrzebuje

technologie mobilne na dobre zadomowiły się w naszych kieszeniach, będzie to miało wpływ na potrzeby pracowników, którzy już niedługo nie będą znali innej formy kontaktu z narzędziami informatycznymi. “Wymiana wiadomości? Przeglądanie dokumentów? Współpraca zespołu? Szkolenie? Przecież to wszystko robi się w telefonie!” Zmuszanie do użycia innych rozwiązań tylko będzie budzić irytację i obniżać efektywność.

by sprzedawać

patrząc na to do czego najczęściej wykorzystywane są mobilne aplikacje, można powiedzieć, że podstawowym powodem ich wdrażania jest sprzedaż. Nowe możliwości a przede wszystkim nawyki klientów sprawiają, że mobilny e-commerce, coraz częściej wygrywa ze stacjonarnym pierwowzorem. Bez względu czy zamawiamy muzykę, pizzę, spodnie czy części zamienne do maszyny w fabryce. Co ciekawe, nawet podczas zakupów w sklepach stacjonarnych, klienci posiłkują się smartfonem i pewna część procesu

Udostępnij

Polecane artykuły

Pokaż wszystkie